De komende Ethiopiëveiling wordt gehouden op 12 april 2024.

De  Ethiopië-veiling op 31 maart 2023 bij Happy Days in Grootebroek heeft 24.600 euro opgebracht. Een resultaat waarmee het stichtingsbestuur dik tevreden is en waarmee zo’n 25 Ethiopische jongeren weer aan een studie kunnen worden geholpen.

Twee keer is onze Ethiopiëveiling bij Happy Days in de voorgaande jaren uitgesteld vanwege corona. Maar dankzij de nieuwe verruimende maatregelen heeft het bestuur met de fantastische medewerking van mensen van het veilingcommité Onderdijk op 1 april 2022 weer een veiling georganiseerd. De opbrengst was maar liefst € 26.420. Een geweldig resultaat, vooral voor de Ethiopische studenten die weer kunnen doorgaan met hun studie. Het bestuur hoopt dat de vele sponsors blijven meewerken om met de succesvolle traditie van deze veiling de komende jaren weer door te kunnen gaan.

In 2019 is op 22 maart in Happy Days in Stede Broec onze vorige veiling gehouden voor de studenten uit de sloppenwijken van Ethiopië. De veiling was weer een groots succes. Betrokkenen, zakenpartners, vrienden, families en relaties brachten maar liefst ruim 25.000 euro bijeen. De veiling was een prachtig spektakel, met muziek, een luxe driegangendiner en uiteraard diverse aparte, bijzondere verkoopkavels. De belangstelling was overweldigend, er moesten zelfs mensen teleurgesteld worden omdat de zaal vol was.

Met de opbrengst van de veiling kunnen jonge jongens en meiden een prima opleiding gaan volgen die past bij hun ambitie, ijver, kwaliteit en capaciteit. Zonder deze opleiding zouden deze jongens en meiden gedoemd zijn tot een uitzichtloos bestaan van zwerven en bedelen. Maar met hun diploma, bachelor en master (dat zijn de opleidingen!) zijn ze vrijwel altijd verzekerd van werk en inkomen voor zichzelf en hun familie, en werken ze mee aan de opbouw van hun land.